lauantai 19. toukokuuta 2012

Maastorataa tehdessä/raivatessa mika saarelan, keijo ja marjatta leivosen kanssa. Vain muutama puu sai kyytiä. Hyvin oli vapaata tilaa ettei isoja tarvinnut kaataa. Eikä mennyt kuin 6tuntia.
Seuraavaksi valmistellaan puita joilla laitetaan taustat paikoilleen eli jonkin näköistä runkoa taustalle.

tiistai 15. toukokuuta 2012

Kentällä

Aurinkoa ja pilvipoutaa.... ei tuullut oikeestaan yhtään. Hyvä sää ampua. Jotain 36nuolta 30m matkalta lämppärii ja jessen vahtimista. Siirryin 50m koska jesse näytti pärjäävän ihan hyvin ilman minua. Ammuin jotain 40nuolen paikkeilla voi olla alle tai yli mut sinne päin. Muutamaa OHO laukausta lukuun ottamatta osumat ol ihan hyvin keltsillä ja nelosen vitosen rajoilla. Hieman on sitä keltaselle tähtäämis ongelmaa, mutta kun ei sitä ajattele ei haittaa.

Seuraavaksi ammuskelua varmaan vkl koska huomen tuskin kerkii taloprojektin takia ja torstaina on sadetta lupailtu samoin perjantaina ja lauantaina. Jos ei sada saatampa mennäkin ampumaan.

sunnuntai 13. toukokuuta 2012

Muutaman nuolen ammuin eilen illalla muistin virkistykseksi. Jos nuolet lensi hyvin sinne minne satuin tähtäämään, joko vitosen/kutosen tienoilla tai ala nelkussa. Alle tähtäystä on edelleen mutta nyt olen tekniikkaa koittanu saada haltuun.

torstai 10. toukokuuta 2012

Ei sitten satanutkaan

Eilen aamulla heitti vettä oikeen urakalla ja olin sopinut termonivan kanssa et haetaan taustat jotka tilasin kun sataa koska aurinkoiset päivät on iskä kylvänyt ja minä rakennellut/muuraillut. Vettä satoi kunnes oltiin inkoossa. Ei satanut enää aurinko alkoi paistamaan,mutta nyt on taustat haettu. Seuraavaksi aloitetaan taustojen maastokuntoon rakentaminen eli kehikkoja jossa taustat sitten on. Niin ja radan rakennus.

Ostettiin heräte ostoksena sellaista huopaa jonka ajattelin laittaa vanhempien tautojen taakse pysäyttämään nuolia. Toimi minusta hyvin riihimäellä.

Ammuntaa varmaan äitien päivänä on sinne auringon seuraavaksi luvannut.


tiistai 8. toukokuuta 2012

Siinä on ja pysyy!

Käskettiin ampua läheltä,jotta pakonomaisen laukauksen tietoisesti sais pois... No lähti ne nuolet nätisti ja väitän että niinkuin on neuvottu ja nippukin on nätti. Kuka ottaa noi nuolet pois kysyn vaan!!!??? Lensin seljälleni loukkasin kylkeni ja nuolet ei liikkunu pakassa senttiikään. Onneksi pakka on omalla etupihalla, voi pyytää apua kun et jättäis nuolet jonnekkin kentälle.

Kehtaan tunnustaa ny vit....... :)


maanantai 7. toukokuuta 2012

Maasto "leireilyä"

Aurinkoinen sunnuntai päivä vietetty Mikan kanssa, maastoammunnan parissa Ruksussa... 12rastia sai harjoitella rauhassa arviointia ja se olikin todellista sellaista sillä ei ole matkamittaria ja ammunta paalukin oli viety pois rasteilta, eli ensin arvioitiin taulu, sitten missä olisi noin oikeasti siihen tauluun kuuluva matka. Sitten arvioitiin matkaa skopella ja ammuttiin lopuksi sinne sun tänne... Heh!!!... No oli ne nuolet kaikki taulussa välillä tosin meni hieman yli tai ali kun harjoiteltiin arviointia ja skopen koko on hieman hämäävän iso tauluun katsottuna tulee oikeesti arviointia kun mennään pitkille matkoille, mutta niinhän sen pitää ollakkin,EI mitata vaan arvioidaan. Mikan asentoa hieman korjailtiin, koska nyt oli tilaisuus ja minun tieto taito ei nyt riittänyt enään. Heh!!! Tahallani tein, ettei se ammu paremmin kuin minä! Tosin oli jo sen näköistä ammuntaa että mä häviin sille vielä tänäkesänä jos se ei vaan hajoo nyt, minulla on siis tehtävä joko auttaa pulassa eli huomautella asennosta tai sitten... Buahhahhaaa!!! No ehkä mä nyt autan kuitenkin on se kivaa ampua yhdessä pitkin mettää kun yksin... Juuh! Aurinko paistais tänäänkin... Toivottavasti edes tunnin kerkiin ampua tänään...

keskiviikko 2. toukokuuta 2012

Ammuskelua

Vappunpäivä menikin rattoisasti kuoroesityksen jälkeen jousiammunan parissa. Pitihän sitä mennä testailemaan miten nuoli lentää kun jänteitä ja kaapeleita kieritetty kymmenen kierrosta. Vaikutus matkoihin oli milli eli hieman on paunoja tullut lisää mutta punnitsemaan en ruvennut koska tiedän että kuuttakymmentä siinä nyt ei varmasti ole. Ammunta oli hieman väsynyttä koska vappuna hieman valvottiin, mutta kotona... Joka tapauksessa ei pitkillä matkoilla meinannut enää jaksaa keskittyä. Jousi hieman heilui ei paljon.... heh... Mukana oli hyviä suorituksia jolloin nuoli oli keskellä ja niitä oli noin 2/3 laukauksista että eilisen voi laittaa hyviin päiviin jotka onnistui.